MY TIPPSAR !

Lite tips på bra smink & borttagning !
-
Här är tre stycken foundations som jag verkligen kan rekomendra, och det finns en för varje hy!



1.
"Dream matte mousse" är en foundation som jag använder mycket på
våren & sommaren, men inte så mycket nu faktiskt. Eftersom att min hy
lätt blir väldigt torr på vintern så är den inte så bra nu. men på sommaren
när hyn är mjukare (iaf för mig) är denna helt parfekt. Den är som en mouss
som är väldigt lätt att få jämn, och även lätt att tvätta bort.   119 kronor
2. " Max facrot" För mig som har lite torrare hy nu på vintern så är denna helt
perfekt, och jag använder den även ibland på sommaren. Den är nästan som
en hudkräm, som man kletar in. Och man kan lätt på den jämnt & fint i hela
ansiktet. Tror den kostade runt 180 kronor, och det är den värd !
3. " ID minerals" Detta är en pulver foundation, som är ganska ny för mig.
Började använda denna nu i julas bara. Det tar lite längre tid att sminka
sig med denna, eftersom att det är i pulvet. Men det är lättare att få rätt färg
eftersom att man kan blanda olika pulver färger, tills man hittar den rätta!
Och det bästa av allt är att den är bra för huden, den täpper inte igen och
den förstör inte. Så denna rekomenderar jag till er alla, mycket bra !
Vet inte vad den kostade, köpte ett helt sätt för runt 1000 kronor istället
________________________________________________________



1. Första mascaran (från vänster) är halva svart & halva vit. och det betyder
att man börjar ta den vita mascaran för att få längre ögonfransar, eftersom
att den "bygger upp dom"  Det blir absolut inga klumpar alls, så dom blir
långa och tunna, jag tycker den är helt okej, men gillar inte borsten helt.
2. Mascaran i mitten har också halva svart & halva vit. Fast ögongransarna
blir lite tjockare med denna mascaran, men endå långa. Borsten är rätt
mjuk & bra. Så denna mascaran gillar jag skarpt, mycket bra faktiskt !
3. Och sist med inte minst så har vi ju en av mina favorit mascaror. Till
mina ögonfransar är denna helt parfekt faktiskt. Borsten är jättebra och
rätt mjuk, ingen gummiborste. Och den är lite klumpigare än den första
men verkligen inga jätteklumpar, jag gillar denna riktigt mycket. 130 kronor


Tipps på två bra 'me' produkter, för att ta bort sminket i ansiktet.
1. 
Jag börjar med att använda solros oljan för att rengöra mitt ansikte.
Jag tycker den är bra för att det är en olja, så den torkar inte ut huden.
Så man blir väldigt mjuk & len av denna rengörnings oljan, mkt bra !
2.  Efter att jag tvättat bort sminket med oljan, så brukar jag ta en liten
bomulls tuss och hälla på "uppfriskande hudlotion" som är ett slagt
ansiksvatten, den ta bort "räster" av sminket som inte försvann när
man tvättade sig, eftersom ibland kan lite sitta kvar endå. Så när man
tagit ansiksvattnet är hyn ren & fri från sminket. Och sen brukar jag
sluta med att ta en dag/natt kräm, men det vehöver man inte göra :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0