♥ Det värdefullaste på jorden

Myskväll hos svennis ikväll med hela stengänget samlat. Älskar att träffas allihopa, det väcker så otroligt många minnen. Snart 9 år sedan vi började sjätte klass och lärde känna varandra. Små fjortisungar som vi idag kan sitta i timmar och bara skratta åt allt dumt vi gjort under åren. Under 9 år hinner det hända mycket, då var vi tjejerna som skolkade från tråkiga lektioner för att baka och kolla film. Vi spenderade varenda sommarkväll på grötviks klippor, köpte alltip melongodisar på turken, hade mopperace halva nätterna, tjuvrökte cigaretter vi fick köpa styckvis och hade så sjukt roligt tillsammans. Idag sitter vi med jobb, lägenhet, pojkvänner, vissa ska plugga, inflyttningsfest efter inflyttningsfest, gör resor vi aldrig tidigare kunde drömma om, tar körkort och handlar på systemet. Jag älskade stenstorpslivet, att vara en nyfiken 14 åring som inte hade en aning om vad livet hade att erbjuda. Men jag älskar livet som 20 åring precis lika mycket, att komma hem till sin lägenhet som är det bästa jag vet. Att uppskatta att jobba och tjäna pengar, att sköta sig själv, bestämma själv, köpa vad man vill, handla mat, dricka ett glas vin, köra bil, hälsa på sina föräldra, inreda sitt eget hem och att sitta i timmar tillsammans med sina bästa vänner och prata om åren som bara flygit förbi. Så tacksam för varenda minut vi haft tillsammans. Och hoppas på att kunna sitta och prata & skratta åt dessa dar om 9 år igen. Detta är Guld för mig. ♥
Detta kommer konstigt nog alltid kännas som igår.

Kommentarer
Postat av: sara

Så galet, fick pytteskinn. Rös i hela kroppen, så stört. Så fint, så underbart. Åren har varit dom bästa tack vare er, bland annat tack vare dig min fina!

Grymmma är vi, hela stengänget. Och visst kommer vi sitta där i våra gungstolar med kaffekoppen i handen och tänka tillbaka på när vi var 20 år gamla <3

Svar: Hihi åh ja, får också gåshud. När jag skrev detta, och tänkte på alla år som passerat. Så jävla många roliga stunder!!! Ja absolut, vi håller ihop tills gungstolarna slutar gunga. <3
Myy Olsson

2014-02-12 @ 10:27:15
URL: http://frookenpersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0