Sen frukost & tipps !

Idag blev frukosten senare än vanligt ska jag säga er. haha klockan är 16.54 och jag har precis ätit frukost. Gjorde supergoda scones till frukost idag. Och brände inte en enda, bra va !? Klockan bara tickar iväg, och jag har inte gjort ett skit idag. förutom bakat scones & kollat tv. Hoppas ni iaf har gjort något kul idag. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Men ni får ha det så bra!    ♥


MYSANS SUPER GODA SCONES (:
3 dl vetemjöl
6 dl grahamsmjöl (eller vetemjöl)
1 tsk socker
5 tsk bakpulvet
75 - 100g margarin
4 dl mjölk

Börja med att blanda i alla torra ingredienser, och sen smula ner
margariner i småbitar, och häll sist i mjölken. Knåda raskt ihop
degen, och dela den sen på 4 bitar, och sen in i ugnen på 275
grader, i cirka 12 minuter. Så får ni 4 stora scones, (se bilden)


Kommentarer
Postat av: Petra

åh scones är så gott! :)

2009-02-18 @ 18:28:31
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: S A R A

och jag säger som du, MJAAAU :*

guud så goa dom sconsen ser ut asså !

2009-02-19 @ 11:34:42
URL: http://frookenpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0